Amúgy is, a nők uralják a világot
„Nem
minden virágnevű nő boszorkány,
és
nem minden boszorkány virágnevű...”
György Attila
a
szerző előre is kijelenti hogy nem
felelős,
az esetleg előkelő hölgyek
magasan
hordott, hegyes orruk és
cipellőjük
viseletéért. Nem soviniszta,
boszorkányhajcsár,
se nem varázsló,
mágus,
lelkipásztor vagy inkvizítor.
I.
Közép-korabeli
mitikus lényei a Földnek,
legalábbis
tulajdonuk a világ, pláne fiatalon.
Igen
sokan foglalkoznak fiatalságuk megőrzésével.
Elixírekkel
és egyéb kenőcsökkel tartósítják szépségüket,
így
simítják ki az idő által kiszámított éveknek ráncait.
Minden
lélegzetvétel őket idealizálja.
Hiányukban
folytonos
ólomnehéz
érzés
követi a hiú férfiút, mint egy öleb a gazdáját.
Leláncolásunk
közepette szöknénk minden irányba,
szabadon,
hegyen-völgyön át, bármerre
saját
felszabadulásunk tengerpartjára.
Ráció
vagy logikával
megérteni
őt
lehetetlen
feladatnak tűnik...ugyanis
az
értelem annyit bír amennyi oka van rá.
Tudniillik
a nő nem boszorka,
akármennyire
is jól hangzik ez.
Lylith
lányai, különböznek Éváétól.
A
cenzúrázott kódex első precíz kiadásában,
a
legelején, kiejthetett valaki pár lapot az Isteni
sugallat
által megírt többszerzős kötetből.
Azóta
fejlődött a világ. Most többkötetes
szerzők
is vannak, és egyre kevesebb tudás
áll
rendelkezésükre. Az ősi lényeké a lényeg:
Lylith,
Ádám első felesége Ázáel lánya volt előbb,
utána
jött flóra és a fauna, állat és az ember,
az
országnevek és a Mercédesz.
(Faluban
már rég tudták, a férfi-ember, a nő-asszony,
ez
semmi más mint a szebb nemnek magasztos
elismerése,
miszerint a feminin felsőbbrendű lenne,
noha
metropolitán közegekben sértésnek minősül.)
II.
Boszorkányszerelem
általi halál?
Ha
a boszorka nem menne boltba,
több
mint valószínű, hogy éhen halna.
Ezért
talál egy alfát, szabad idejében
pár
ómegát,
pajzán testbeszéddel
csalja
ki
belőlük az delikvens
életformát,
és
varázsszavakkal küldik le a férfit
az
aprózárba, kenyeret kunyerálni.
Mágiájuktól
máglyán ég a férfi...szerelme,
és
többszörös belehalás érzete után jön
csak
rá, hogy mekkora baromfi lehetett valaha.
Éjszakáik
egzisztenciális és szexuális
hajsza,
bármennyire élvezetes és jó,
mindennek
megvan a maga mértéke.
Misztikák
közben hisztiket rendez(ő),
és
e vagy az egyetlen néző.
Ő
a főhős, az antihős, a karmester.
Ne
feledd, a csend ilyenkor létfontos.
Életeket
menthet, mert nem te vagy az
egyetlen...csupán
szerencsés színésze
vagy
saját forgatókönyvének,
hívében
annak hogy birtokában lehetsz
mint
annyi földi tulajdonnak.
Tévedsz,
ő halhatatlan.
A
te halálod csupán enyhén szimbolikus értelmet
ölt
magára, akár egy esőkabát, mely nélkül
tested
nedves marad egy darabig,
de
előbb utóbb megszárad.
III.
A
normalitás olyan mint a kijózanító intézet
Mindenki
azt akarja bebizonyítani magáról hogy normális.
Megfelelni
egy társadalmi kritériumnak, fátylakkal és
maszkokkal
elrejteni különböző boszorkányságunkat.
A
normalitás meg annyira relatív mint az idő.
Ha
az idő relatív, akkor a svájci órák precizitása
sem
lehet valami megbízható manapság.
Minden
Intézet egy megbélyegzés
(kivétel
a Postahivatal).
A
kijózanító intézet alkoholistákat keres
az
utcán, a bolondok háza, házat a bolondoknak,
a
piromániás Inkvizíció meg misztikadetektív,
hóhérja
és bírója az érthetetlen, kozmikus erők viselőinek.
Különböznek
a többségtől, nem olyan mint te
meg
én, persze én sem lehetek hozzád hasonló.
A
fekete macska balszerencse és szerencse is.
Mert
kétélű kardból szelt igazság mögött,
megannyi
tévhit borul
a világra.
Szemszög
kérdése az egész.
Az
individuális válaszok káoszgömbje.
(V.
Irodalom Jelen műhely)
Talált
szarvak filmesített életeinkhez
Megjegyzések
Megjegyzés küldése