Nosza neki gyerekversek


Nos kedves olvasó, mint ahogy minden művész, mindenki kezdi valahol. Ezekkel a gyerek versekkel nem magam alatt akarom vágni a fát, hanem olyan emberkéket szeretnék buzdítani akik pályafutásuk elején tartanak és szeretik a lírát olvasni, elemezni, írni. Minden ami foglalkoztat minket legyen az hobbi vagy akár egy szenvedélyes passió elkezdődik valahol. Élünk, írunk és fejlődünk. Egy hosszú folyamat mely a kútúrember számára sosem ér véget.

Fogadjátok szeretettel gyerkőc verseimet :)

5 éves koromban megkérdezték tőlem, hogy mi akarok lenni amikor nagy leszek és én azt válaszoltam hogy költő. 6 és 7 évesen írtam első versemet emlékezetből leírom nektek:

Részlet

volt egyszer egy majom
úgy hívták hogy Balon
…..........................
majom fején sárkány mászik
a fején meg dudorászik

Hát ez nagyon de nagyon régi azt hiszem a napsugárban is volt publikálva. Valamikor elsős koromban írtam 1992 körül, nem változtattam rajta semmit mert csak rontanék ezen a szelíd ártatlan egyszerűségen. Bllaaahh Még volt több régebbi versem is de sajna elkallódtak.

Kis Virág

Egy árva virág a dombon áll
És ez neki nagyon fáj
Egyedül a dombtetőn
Unatkozik rettentőn.

Egy szép kislány meglátta
A kis virágot levágta
Boldog volt a virág ma
Mosolygott a kislányra.


És egy 2002-es bentlakásos vers.15 évesen írtam, nem vagyok büszke rá de itt van, és most már én is ragríműl beszélek :P

Internátus
(bentlakás magyarul)

Kati peda az igazságos
Beálcázza magát mármost
Hallgatózik bitang módra
Rossz kölyköket elkapja
Akit elkap megjárja
Szégyentől a ruhája
Leesik a gatyája

Fütő Karesz átjárja
Az egész intrit piszkálja
Van egy blóder csizmája
És egy büdös csuhája
Reggel hatkor harangszó
Kong a fej akár egy hordó
Aki nem kell fel megjárja
Vizes törülköző a nyakába

Irma peda a jóságos
így szólal meg mármost:
  • Fiukák hat óra!
Egyik: - menjen kend a pokolba
- Felkelés ideje!
Másik: - rohadna ki a bele

Ja és aztán jött a szerelem és a hétméteres versek, melyeket a nagyok is ihlettek már amennyit meg tanítottak magyarórán. Viszont tizenkettedikig nem igazán érdekelt annyira a költészet, persze szép lányokat szédítettem verseimmel de nem volt még elég érdeklődés és spiritusz hozzá. Ami igazán megfogott (és talán akkor gondoltam elősszőr arra hogy írni akarok) azok a tizenkettedikes erdélyi költőkről, írókról szóló magyarórák voltak, melyet egy zseniális helyesírással rendelkező Koltói tanár adott elő.

Ady parafrazálás 2004 körül

Markolva őrizném
Hideg tekinteted,
Mely darabokra
Zúzott szét,
S kitépi nyers húsom
Könyörgöm én
Nem Adyt
Utánzom

Rövid mókás versek periódusa 2005 ahol sokat akartam kevés szóval mondani.

Micimackó

Szeretem a mézet!
Mondta Micimackó
Én meg aszontam,
hogy én is szeretni
szeretném veled
Csak cukorbeteg
ne legyek!


Dsida ágya


Má×2 megin itt áll
Hol a nyakamon,
Hol a fejemben.
Nem szabadulok
Meg tőle sosem!
Egy gondolattal több
És egyel kevesebb:
Legalább Dsida
Ágyában fekhetek.


Tényleg majdnem az ágyában aludtam, mert a Kölcsey bentlakás volt az az épület ahol Dsida Jenő lakott, alkotott.
A többi már nagyjából Várad, egyetem, gothart, utódja a görbe kör, mondat (internet berburkolódzó alkotások), majd Kolozsvár.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brecht fordítás

A hegy nő, a nő marad

Grandioz grafi(ti)kus