Mutasd apja fia!


Egy Szigeti hegylakóként születtem. A hegyről megszöktem mert kurva hideg volt ott és akár egy nomád (na jó nem nomád mert nem volt lovam) több erdélyi városban kerestem helyem, kenyerem. Mivel helyem hegyem nékül nem elfogadható, Kolozsváros bennszülöttTV váltam. Néha papír/számitógép esik a kezem alá és irogatok/pötyögtetek. Ritkán rajzolok de az már nem menő manapság, vagy az is lehet hogy kinőttem a szemét szén firkálását. Mostanában szavakkal festek.

Többen mondták hogy egy korábbi évszázadban kellet volna születnem hiszen kedvelem a Poe-Rilke-Ady hármast. (a negyedik testőr ide most nem illik, de mivel hogy e csodás országban fizetek lakbért érdemes Bacoviat is halkan megemlítenem)  Mind a három gondolom ismert költő, más nyelven beszélnek de alkotásaikban ugyanazok a problémák, szimbólumok, komor hangulat tűnik fel. Nem szeretném a kedvenc Angol romantikusaimat Shelley, Keats, Blake és Byront kihagyni mert ők valóban tudták fűzni a szebb nemet még ha sokszor nemet is kaptak válaszként.

 Germán őseim miatt germanisztikát kellet végeznem, viszont hamar beleszerettem a deutsche sprache-ba s ugyanakkor volt szerencsém a német lektorátus könyvtárából Hölderlin, Goethe, Bachman köteteket lopni...bocsánat kölcsönözni mai napig. Kortárs irodalom nem vonzott még annyira, mert ha olyan bolondok mint én akkor jól nézünk ki. Természetesen vannak zseniális költők, írók, és bohócok is egyaránt. Le a kalappal hiszen némelyikkel volt szerencsém találkozni...mutasd apja fia!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brecht fordítás

A hegy nő, a nő marad

Grandioz grafi(ti)kus