One man show

Ma Ady est volt, s tavasz kóborgott az utcán.
Ahogy a színház stúdió termébe lopakodtam,
pár baráti arc merült fel a tömegből.
Még ha szellemileg gazdag hétvégét
is hozott a jegyre felírt sor/helyszám,
valami hiányzott.
Valami azt súgta,
hogy nem a megfelelő városban tartózkodom.

Egy beteges ember életé zajlott le szemem előtt.
De ha a szerelem beteg napokat tartogat tarsolyában,
akkor szélsebességgel utána szaladok, érte megyek,
és utazni fogunk, megmutatom neki a világot,
hiszen parányi e Föld, és jó emberekkel mindig
is lehet pár jó szót váltani.

Emlékszel még, teát ajánltál nekem,
és én cserébe egy csókot kértem tőled.
És csak úgy, azért is megcsókoltalak!

Ma csak csókmentes teát főztem,
és ahogy a forró ital simogatta szám,
valahová elkalandoztam.
Talán említendő eseményben volt részem
egy irodalmi kávéházban. Pont egy
zenész/révész vagy zeneszerző mesélt
szülővárosomról, faházak és templomokról.
Csupán én hiányoltam magam a szóváltásban,
ugyanis rólad meséltem, ismert szerelmem
arcáról hallhatott egy ismeretlen.

Fiatalságom szaladt ki az ajtón,
mikor még azt hittem félisten vagyok,
és két helyen lehetek egyszerre.
Bárcsak úgy lenne!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brecht fordítás

A hegy nő, a nő marad

Grandioz grafi(ti)kus