A jóból megárt a sokk

(avagy sokkot kap az ember a Rákóczi úton
ha az árral szemben próbál fonál nélkül úszni)

Két gentleman párbaját néztem a múlt héten.
De nem is a főtéren zajlott e viadal,
naná hogy nem a tévében, hanem
ablakomon keresztül kísértem végig, ahogy
a hűséges hőséget hátba szúrta őfélsége,
a bátor és semmit sem félő nyári zápor.
(Lám ebből is Hamlet lett – mondta egy fin)

Le is esett a földre, de a hő felszürcsölte,
és úgy eltűnt a csapadék akár a kámfor.
Tehát győzött az orjás felett a merész törpe.
Legalább is úgy tűnt az elején, hogy a
skizofrén idő félálomba merült egy májusi
napon. Akkor még én se tudtam mi fán
terem ez az ördögi természeti centrifuga.

Bizalmam fogyatékos állapotától megváltam.
Vártam hogy történetemben valami történjék.
Sétatúra vezetett végig a központi parkig.
Jazz fesztivál közepedte, transzilván népek
lengteg, transzcendens, metamorf, állandó, békés
és mit sem sejtő arckifejtő pillanatképeket vágva,
amikor a főtéri színpadon különös hangok áriáztak.

A múzeum terén Zeusz mutogatja macsó mancsát,
az egyik kezében nőt vesz, a másikban shaormát?
Végre a park! És zöld és apró cseprő kavics. 1 kacsát
sem voltak képesek kirakni a dísztóra. Vattacukrot
és fagylaltot feszegető, szaladgáló minipolgárok
felnőttet játszanak a vadonban. Vad nyugatból
eredendő diákok nyelvjárása söpri végig az utcát.

ahogy haza felé indul a türelem. Valahol még
mindig a fonalat keresem, azt a piros madzagot
mellyel elindultam valahonnan. Úgy néz ki
Ariadné kicseszett velem. Azóta más más
helyeken, városokban, szigeteken kalandoz
világom. Köszönet érte hisz nélküle sehol se
tartanék labirintusom monoton maratonjában.

Felhőszakadás volt aznap este amikor két
gentleman párbaját néztem, ezúttal a tévében.
Az egyik a múltam volt, a másik meg talán
aki még egykor lehetnék. Ki tudja melyik
múlja felül a másikat. A zsinór végülis nem más,
mint egy kötelék elmém mozaik városában,
melyet olykor gombolyagba görget az idő.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brecht fordítás

A hegy nő, a nő marad

Grandioz grafi(ti)kus