Ha én Gót ha volnék


(aszongyák onnan származok,
ott nincsen silvae, transilvae,
mézes mázos ember maszkok)

Gotha
Városa vár rám!
Oda megyek még, idén
Fogadom hogy eljutok.
Winnetou meg Holtsátorfán
Lesznek majd tanúim.

(aszongyák ott millió kolbászok
vannak karóba húzva Vlad Țepes
módra. És oda járnak a lányok)

Hogy is volt az a dallam?

Ha én Dózsa?...nem
Ha én Rózsa?...hmm nem
Ha én Koncz Zsuzsa..ááá , nem
Valami  Illés féle:

Ha én Gót ha volnék,
Hogy is volt a dallam?
Minden áldott nyáron
Külföldön üdülnék.
Nyílnék a Virágnak,
Nyílnék Gabicának,
Akkor volnék boldog
Nem tudom még ….

Az elmúlás szerelmének,

Ha otthon alkothatnék
Pók hányó álom hálóm
Nem más mint kedves
Leányzóm mosolya.
Nem kérdezném tőle
Mért mosolyogsz te?
Tudtában vagy annak
Hogy az öntudat alatti
Téged választott szívem!?

A válasz Tóth nyelven:

(aszongyák az egész világ áthatolható
látóterep, mindenkinek háza, álma
nem láncba boruló föld sirató)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brecht fordítás

A hegy nő, a nő marad

Grandioz grafi(ti)kus