Töröld ki lapjaidból

Mint grafitceruzával rajzolt
betűk egy sárgába pácolt oldalon,
úgy marad meg emléked nekem.
Kezedbe nyújtott radír törölheti
ki bármikor e sorokat...
ez nem az én érdemem.
Talán sosem volt az.
Tehát markodba ejtem
a fehér tégla alakú nihil jelképét.
Miután elolvastad, törölj ki mindent,
égesd el vagy mit tudom én:
hisz most az egyszer nem tinta
vagy ólom szárad az években
megsárgult tiszta
lapjaimra.

Persze lehet szemrehányás mintája
kimerítő éjszakáknak társasága
lehet egy egyszerű eszköz,
mely kisatírozza a reggelt
fáradt szemeidben.
Lehet annyi minden mit
a félelem miatt sosem
vetettem papírra. Hát legyen.
Így többen olvassák életeink
kitalált kinematográfiáját,
és ez a kétszínű grafitvilág
egy egyetlen oldalon csak
nekem igaz, a többi úgyis
összemaszatolja, átértelmezi
és a találgatásnak tébolyszava
csak nevére lehet majd egyszer
büszke, talán még arra se.

Töröld ki lapjaidból az éveket
ha úgy véled. Bárcsak én tehetném
de nálad a radír, s az én eszközöm
egy szétrágott végű grafitceruza,
oldalán ezüstözött karakterekkel
rávésve. (Adel B3)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brecht fordítás

A hegy nő, a nő marad

Grandioz grafi(ti)kus