Fekete évad

Mondd hogy nem minden groteszk,
akár a zenésített szónak az ereje,
melyet nagyim, halála után
háromszor énekelt álmomban,
s a dallam, mint egy zavart
pianistának szerzeménye,
ahol a hangok egymásba markolnak
és a csendben elmerül a borzalom.

Ott, ahol a világ-közti fonál
még nem volt soha meghúzva,
s akkor tudni véltem, a halál
csak egy ismeretlen csúszda
az élet felé, hogy újra és újra
fölfedezhesd mindazt amiért itt
vagy, és főképp azt a kérdést
föltenni...befejezted munkádat?

Tudod voltam rossz fiú, gyermek
voltam gyilkos, harcos, kinek
piszkos kezei kísértek mást
a túlvilágba.
Voltam írnok, hírnök, költő,
szerető, és szeretett szülő.
Voltam katolikus, protestáns,
az új világban illegális emigráns.
Voltam Buddha híve, mecsetben cseléd
talán egyszer atléta és honvéd.

Legtöbbször fájdalmaim utolértek,
most bálvánnyá vált ereklyéim
értelmetlenségét figyelem.
Talán szünetel a színház-évad.
A perszónáknak társasága vagy,
őket keresed, mint ahogyan
ők is téged.

Milyen könnyedén követem most lépteid,
és mennyi évszakba beletelt álmatlan
gondolatfergeteg világított fel arra,
hogy a következő kereszteződés
után, nem kísérsz már haza.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brecht fordítás

A hegy nő, a nő marad

Grandioz grafi(ti)kus