A western moment after Easter


                           "Félkész komédiámat
                           Bár ésszel fel nem éri
                           Csak játssza bírja szusszal
                           Dave Lynch Cash Allan Mary"

                                                          KAF

Hogy elkerüljem az április szenilis szokásait
visszamentem, úgy pár hetet, évet a múltba,
talán tengeren túl, akár egy óceánnal megbirkózva,
repülőre, buszra, vonatra ültem, az Eastern-time
gőzös Kaytown poros peronján állt meg utoljára.
Elhatároztam hogy árverezni
fogom szerencsém e városban.

A few years after 8
(néhány év, nekem nyóc)

Névjegykártyát osztogattak délután a téren,
meg se nézvén, zsebre vágtam a 6 centes cetlit.
Sportnépvándorlást gyakorló vizigótok
robogtak át a New York szalon1 előtt,
terebélyes motorokban, mind az ülőtrónon,
és egy hátramaradt kisebb kecskével,
hagyták guminyomaikat a jó Kai úton.

Azt a nyavalyás körszakállas állrockerek!
szólt Old Jimi tompa hangja egy korsó sörből.
Hányszor kell még földrengés miatt fölösleges
locsolkodást elkövetnem gatyámmal?
Nesze Jimi itt egy Jack, öntött kettőt
dobott hármat s kezébe tolta a pult az italt.
Inkább pofád told el innen, ez nem Jack hanem
Oldgold te kanadai skót, te félnótás pultos.

Mintha senki fia, lánya, nem élne, járna itt.
Csak a csúcsforgalom golyóit, szekereit
kell kiképzelni na meg a kocsis nemzet
folytonos kurva anyukáit. Napnyugtakor
jött a nyugta, három whiskey volt az ára,
most már tényleg haza kén menni Jimi,
mondtam, nem is tudom hanyadjára.

Kiléptem a szalonból, rövid eszmecsésze:
A következő város vászonmessze lehetne,
s mire ezt így kimondtam megjelent
a hajsascsorda, lepattant az aszfalz
is az utcáról ahogy megérkeztek,
vasból gyártott lovaikat ölelgették,
miközben püfölgették önmagukat.

Nem szokásom, de köptem egyet.
Tiszta szívből utáltam de néztem
őket, nem csak bőrcsuhájuk miatt,
nem is fényesre vikszolt vasparipáik
vagy Kopasz Tóni rézbőrű felesége
miatt. Fogalmam kerestem az utcán,
fogalmam sincs, s átmentem a járdán.

Tehát néztem őket cserkészképpen
áthaladtam a motorcsordán, ott volt
Harley, David, Szonja és én is ott.
Helló guys, s szembenéztem velük
de véletlenül ott ragadtam közöttük.
Tetkóval ébredtem, éber kelta kereszt,
sokan kérdezték, mégis mit jelenthet ez?
Elhatároztam hogy nem válaszolok.
Néhány félresikerült tetoválás az élet,
melyet igen nehéz munka lekoptatni.

                                To be continued...

1New York szalon - mert ki nevezné manapság szállodának, Kaytown jelentős műemléke, itt ott agyonüti azokat az érdeklődő turistákat vagy lődörgő egyetemi halandókat akik Continentálnak merik szólítani. Jelenleg zubbonyba helyezték az épületet életveszélyes magatartása miatt.   

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brecht fordítás

A hegy nő, a nő marad

Grandioz grafi(ti)kus