Folyóparti ismeretlen

Macskaház. Egy megszokott kávézó,
hétfői nikotin és kultúratúladagolás
után találtam meg önmagam szavát
te benned, pedig még nem is ismertelek.

Képzeletbeli séta egy folyóparton.
Oly egyszerűen mesélted nekem,
hogy én is ott voltam teveled.
Kezed megfogtam és átöleltelek.

Tarka ruhádat felkapta az enyhe júniusi
szellő és a fiatal éjszaka velünk tartott,
akár egy jámbor kóbor kutya. A pillanat
csillagokat szórt az égre. Lásd, hullócsillag

hint egy csókot a múltnak, és az alkonyat
ébredésével történetünk véget ér holnap.
Itt marad a szó, itt marasztal a folyópart,
egy álmodozó fűzfa, Szamos menti szózat.

Találkozunk még valahol egy hasonló helyen
kedves ismeretlen. Esőcseppek citeráznak
a leveleken, és ő... ma már tovább haladt.
Elnyelte szüntelen egy nyári pirkadat.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Brecht fordítás

A hegy nő, a nő marad

Grandioz grafi(ti)kus